Búscase que o estudante adquira competencias que lle permitan tanto xulgar a validez, pertinencia e actualidade da información como realizar procesos de investigación sistemáticos co fin de solucionar problemas de información.
Competencias estas hoxe máis importantes que nunca debido á cantidade enorme de información á que actualmente tense acceso.
A cotidianidade no uso dos medio non pode impedirnos a análise crítica destes procesos de innovación comezados, así como dos seus efectos sociais e culturais na formación política das persoas, na conformación e transmisión de ideas e valores e no desenvolvemento de actitudes cara os demais.
Concibimos a Internet coma un conxunto de ferramentas e de espazos nos que comunidades de seres humanos con intereses comúns interactúan e intercambian información.
Desde esta perspectiva, na rede, podemos atopar:
- Espazos para a comunicación,
- Espazos para a interacción e a actividade social,
- Espazos para a información, a distribución e a procura de información en formatos dixitais,
- Espazos para a educación e a formación.
Abordar xa que logo a alfabetización audiovisual na escola é unha tarefa imprescindible
Propoñemos para isto o traballo mediante tarefas dirixidas con obxectivos concretos e cun itinerario xa marcado, estamos a falar das chamadas "aventuras na web"; neste sentido non estamos a falar de ferramentas informáticas, senón de ferramentas de traballo intelectual.A orixinalidade destas propostas (webquest, miniquest, mapas conceptuais interactivos, cazas do tesouro, aventuras interactivas, itinerarios virtuais...) consiste en combinar a aprendizaxe significativa e ou traballo por proxectos cos xogos de simulación e ou mundo dá Internet, todo isto mesturado cunha interface amigable e eficaz que posibilita deixar nas mans dous docentes ou trazado dás rotas de navegación.
As webquests foron desenvolvidas inicialmente en 1995 por Bernie Dodge, profesor de Tecnoloxía Educativa na Universidade Estatal de San Diego (EE.UU.) en colaboración con Tom March e descritas en "Some Thoughts About WebQuests". Desde entón estanse a converter nunha das principais técnicas de uso e integración de Internet na escola. En palabras dos seus deseñadores, as webquests son actividades de investigación onde a información usada polos estudantes provén, na súa maior parte, de Internet.
As webquests foron ideadas para que os estudantes saquen rendemento do tempo dirixindo os seus esforzos non uso d información, e non tanto na súa busca, e reforcen os procesos intelectuais de análise, síntese e avaliación.
Coas Webquest, póñense en práctica habilidades de investigación, lectura e discriminación de información; está elaborada ao redor dunha tarefa atractiva e posible de realizar, ten que ver con facer algo coa información.
O profesor debe crear situacións de aprendizaxe que permitan ao alumno pensar: discutir, autocorrexirse, analizar,deducir, clasificar, diferenciar, comparar, reflexionar, descubrir, anticipar, reinventar,...
O traballo do/a(s) mestre/a(s) no proxecto consiste no deseño dunha clase mediada con TICs, integrada nun contexto máis amplo como é unha unidade didáctica, cubrindo as seguintes etapas:
- 1ª etapa: Definición do tema.
- 2ª etapa: Busca de recursos para ser utilizados no proxecto.
- 3ª etapa: Avaliación e análise dous recursos e integración dos mesmos no proxecto.
- 4ª etapa: Posta en práctica.
- 5ª etapa: Avaliación da experiencia.
OBXECTIVOS O estudante debe estar en capacidade de realizar investigacións sistemáticas e efectivas co fin de solucionar problemas de información mediante a obtención, avaliación crítica, selección, uso, xeración e comunicación de información.
- Recoñecer a necesidade de información
- Identificar e localizar fontes de información adecuadas
- Saber como chegar á información dentro das fontes
- Avaliar a calidade da información obtida
- Organizar a Información
- Usar a información de xeito efectivo
- Coñecer os fundamentos de traballo con navegadores e buscadores
- Aproveitar as posibilidades comunicativas dalgunhas ferramentas da web 2.o como xeradores de mapas conceptuais e liñas de tempo e scritorios virtuais para crear espazos de comunicación e expresión propios na rede.
CRITERIOS DE AVALIACIÓN:
- Explica nas súas propias palabras as implicaciones que ten na sociedade actual o exceso de información á que é posible acceder.
- Elabora un texto, de mínimo 150 palabras, no que compara diferentes fontes de información, físicas e en liña, nas que se pode atopar información sobre un problema suscitado.
- Sen axuda de referencias, nomea as ferramentas de comunicación e de información que ofrece Internet.
- Argumenta brevemente e coas súas propias palabras, a necesidade de evaluar críticamente a información que atopa no transcurso dunha investigación.
A proposta contempla como soporte unha webquest que abordará as seguintes cuestións referenciadas a unidade temática A Prehistoria.
- O Paleolítico.
- Neolítico.
- A Idade dos Metais.
- O territorio de Galicia na Prehistoria.
- Lectura, análise, comparación e interpretación de textos e imaxes.
- Análise e interpretación de mapas históricos.
- Elaboración de esquemas, táboas e liñas do tempo.
- Interese por coñecer o pasado como medio para entender o presente.
- Toma de conciencia da necesidade de conservar os restos do pasado.
- Respecto do patrimonio histórico e artístico.
- Curiosidade pola nosa historia
OBXECTIVOS:
- Saber que a Prehistoria é o primeiro período da Historia e que se desenvolve desde a aparición dos seres humanos ata a invención da escritura.
- Distinguir as etapas da Prehistoria (Paleolítico, Neolítico e Idade dos Metais) e identificar as características de cada unha delas.
- Recoñecer as primeiras manifestacións artísticas e valorar a súa importancia.
- Comprender as repercusións da aparición da agricultura e a gandería nas formas de vida dos grupos humanos.
- Coñecer os principais trazos da Prehistoria do territorio de Galicia e recoñecer e valorar algúns dos seus xacementos arqueolóxicos máis importantes.
- Comprender a medición do tempo antes e despois de Cristo.
- Valorar o patrimonio histórico.
A concreción da proposta ofrece dúas posibilidades, as dúas en formato de webquest.
A primeira, que podería desenvolverse no espazo dunha semana, responde ao formato clásico de webquest, como complemento ao traballo de aula no tratamento dos contidos relativos á prehistoria. Os recursos son externos e polo tanto implican a necesidade de navegar por diferentes espazos web para conquerir o proceso.
A segunda, máis complexa na súa estructura, está diseñada para traballar de xeito integral a unidade temática da prehistoria, coa característica de ter os recursos integrados na web. Ademais, a metodoloxía de traballo implica distintos tratamentos dos agrupamentos, dende tarefas individuais, en pequeño grupo e mesmo en asemblea de todo o grupo de aula.
Nesta segunda opción, os grupos pequenos asumirán diferentes roles que implicarán ámbitos de estudo diferenciados: Neolítico, Paleleolítico e a Idade dos Metais, e que terán que compartir con todos os seus compañeiros.
Outra característica relevante desta webquest é que ofrece diferentes ferramentas para a elaboración dos contidos do alumnado, como por exemplo as liñas de tempo e mapas conceptuais.
Inicio Webquest - 2 Webquest - 1
Documentación
- MindMap (mapas conceptuais): http://www.text2mindmap.com/. Titorial TimeRime (liñas de tempo): http://timerime.com/es/ . Titorial
- Webquest Creator: http://webquest.carm.es/. Titorial
Tamén podes atopar esta documentación no escritorio virtual do proxecto.